Ett ständigt sökande

Ja, det är vad min vardag handlar om just nu: att söka. Jobbsökandet är i full gång utan att jag för den skull fått riktigt napp än så länge. Dock är jag i alla fall inskriven på Arbetsförmedlingen nu och söker dagligen ett antal jobb, ringer skolor i hopp om vikariat och skickar ut mitt CV till diverse företag, skolor och så vidare.
Igår var jag en runda på stan och besökte lite olika ställen som jag gärna skulle jobba på. Bland annat Stadium dit jag åtminstone var varmt välkommen tillbaka med CV. Ska göra mitt bästa för att få napp snart och jag hoppas att arbetslösheten inte blir alltför långvarig, då det inte är så jätteinspirerande att gå hemma hela dagarna.

Det var skönt i ett par dagar, nu är det snarare segt än roligt. Men samtidigt inser jag förstås att det gäller att ha lite tålamod.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0