Diverse tankar och händelser

Zlatan säger sig ha tröttnat på uppmärksamheten kring sin bok. Det får mig att tänka på den division 6-spelare som en gång i tiden, under min tid på Ölandsbladets sportredaktion, tackade nej till att intervjuas för vår stora inför säsongen-bilaga med motiveringen: "Jag gör inte media" :)

Stor humor!


. . . . . . . . . .


Måste passa på att skänka en tanke till Lasse Brandeby. Vila i frid! Han har gett så många av oss så många skratt genom åren och jag hade faktiskt förmånen att träffa honom förra sommaren. Det då han tillsammans med bland andra Knut Agnred, Lasse Kronér och Thomas Ravelli uppträdde på Öland och jag gjorde en intervju med dem före den föreställning som blev en riktig skrattfest.

Då förstod jag att Brandeby inte bara var en väldigt rolig utan också en mycket trevlig, ödmjuk och enkel person att ha att göra med. Det är stort att ha fått träffa honom och det är oerhört tråkigt att han nu, alldeles för tidigt, lämnat komikervärlden.





. . . . . . . . . .


Helgen försvann alldeles för fort men
å andra sidan hann vi med mycket. Karin och jag såg igår, via ett antal timmar ute i Väla, till att en hel del julklappar redan är inhandlade och vi hann dessutom med att ordna en del småsaker till lägenheten. 

Lördagen var inte lika produktiv från vår sida men däremot riktigt rolig. Fotbollsträning, hemmagjord pizza, Så mycket bättre, Fiorentina-Milan, glass och spel med älsklingen bakades ihop till en oslagbar lördag.

Vi har utöver det också hunnit med att se den så omtalade Breaking dawn och trots att jag inte är någon Twilight-fanatiker måste jag säga att den var bra.

. . . . . . . . . .


Första utomhusträningen sedan uppehållet var det i lördags och det kändes som en riktig nytändning. Dels gjorde vi en bra träning, dels fick vi den glädjande nyheten att vår nye tränare från och med januari heter Jan ”Janne” Eskilsson. Det kommer bli klockrent känns det som och det var precis en sådan lösning på tränarfrågan som man hade hoppats på.

Mer om det här:
http://www5.idrottonline.se/HFOlympia-Fotboll/Nyheter/Egnanyheter/MeriteratnamnnytranareiHFO/



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0