Mammadagar för oss

Ja, mammadagar har det varit för Karin och blir snart för min del då mamma kommer ner till Helsingborg i sällskap med sin alltid lika roliga och trevliga väninna Meta imorgon. Svärmor var här redan förra helgen och därmed fick både Karin och jag ett kärt återseende av henne.

Svärmor Anna besökte oss mellan onsdag och lördag och en hel del roligt hanns med. Bland annat tog vi en tur över sundet till Helsingör för att sedan fortsätta till Louisiana, det berömda muséet med mestadels modern konst, under fredagen. Just modern konst attraherar normalt sett inte mig så mycket och en del målningar fick mig att fundera på vad som verkligen kan klassas som konst, men det fanns också en hel del givande verk och spännande installationer. Dessutom var det roligt att göra något annorlunda jämfört med vad jag är van vid.

Utöver Danmarksturen blev det bland annat en runda på stan och ett lyckat försök från mor och dotter att göra mig tjurig genom att slå mig i sällskapsspel... :)


















Kommande helg blir det som sagt min tur att ha föräldrabesök. Från och med idag och fram till söndag gästar alltså mamma och Meta Helsingborg och det ska bli riktigt roligt. Det börjar bli en riktig tradition att de hälsar på mig så här års, något som de gjort i en antal år nu sedan min första tid i Gävle. Så välkomna hit, ni två :)

. . . . . . . . . . . .

Skönt att det snart är helg. Det har varit en hektisk men riktigt rolig och inte minst utvecklande vecka eftersom jag har fått ta en egen klass helt på egen hand, som mentor tills vidare, då en lärare precis har slutat här. Det har inneburit mängder med lektioner då jag nästintill ensam har den klassen. Mycket att göra och mycket nytt då jag långt ifrån är van vid svenska som andrapspråks-undervisning, men samtidigt väldigt stimulerande och givande.



 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0