Paddor, skräckturer och sol i Göteborg

En weekend i Göteborg blev det för mig och Karin under helgen som gick. En weekend som blev riktigt lyckad och innehöll en massa kul. Bland annat båtar, djur och en skrällfylld karuselltur.

Göteborgsvistelsen inleddes i lördags förmiddags och dag ett av två innehöll en sväng på stan i det strålande försommarvädret och en tur med Paddan. Det sistnämnda är ju en klassiker och givetvis passade vi på att få se stan från vattnet. Perfekt väder för det och riktigt skönt att glida runt i kanalerna och i hamnen en stund.



Efter det spenderade vi kvällen ute på vårt hotell. Ett hotell som såg mer ut för världen på bilderna på nätet än vad som var fallet i verkligheten, den saken är säker. Nu ska jag dock inte gnälla, både en helt okej kvällsmat och en riktigt fin frukostbuffé ingick i priset. Så då fick man ta att poolutsikten, som man kan njuta av sommartid (enligt hemsidan) såg ut som på bilden här och att merparten av gästerna såg ut att bestå av slitna, öldrickande och konstant rökande danska och baltiska arbetare... :)



Söndagen blev ganska hektisk men på samma gång avkopplande. Vi hade en enorm tur med vädret och kunde verkligen passa på att njuta av tiden. Trots solskenet spenderade vi ändå ett par timmar inomhus igår, Universeum var ju värt ett besök. Själv har jag ett barns fascination för vilda djur, speciellt farliga sådana som exempelvis ormar, så att gå runt bland kobror, hajar och andra skräckinjagande varelser passade mig perfekt.



Tiden i Göteborg avslutade vi därefter med några timmar på Liseberg. Det kunde knappast ha blivit bättre i det vädret. Helt underbart att strosa runt där, åtminstone efter åkturen i Balder. Jag hade, i ett försök att dels vara kärleksfull och dels visa att jag inte är feg (vilket jag dock är), lovat min kära sambo att åka just den berg-och-dalbanan. Ett beslut som jag sedan hann ångra många gånger om innan det var dags. På darriga ben gick jag sida vid sida med Karin upp till entrén och väl på plats i vagnen blev det en jäkla upplevelse, mest i positiv bemärkelse trots allt. Skräckblandad förtjusning, minst sagt! :)



Om Karin nu hävdar att jag blundade under HELA Balderturen ljuger hon. Det var bara stundtals, ganska långa stunder i och för sig men ändå...

När det sen var dags att bänka sig på bussen och åka hem igen kunde vi blicka tillbaka på en perfekt helg, under vilken vi hann med mycket utan att stressa oss sönder och samman.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0