Kolugn valborg

Valborg är i mina ögon den i särklass mest överskattade högtiden i Sverige så det var inte något storslaget firande med pompa och ståt som stod på schemat för mig igår. Tvärtom passade jag på att spendera dagen ensam här i lägenheten med uppsatsskrivande och en promenad som enda underhållning igår. Kvällen handlade sedan om tv-tittande och slappande med min kära sambo som sällskap. Alldeles lagom valborg för min del måste jag säga.

. . . . . . . . .


I övrigt har den gångna veckan handlat ganska mycket om uppsatsarbete. För en gång skull har det inte heller blivit så mycket fotboll, i alla fall inte när det gäller att spela själv. Blödningen i vaden har fortsatt att göra sig påmind så endast lätt träning och gym har varit aktuellt under veckan. Därmed missade jag också dagens storförlust (2-7) mot Makedoniska IF. Trist att inte kunna spela men å andra sidan kanske skönt med tanke på siffrorna...

. . . . . . . . .




Vågar man säga att det är klart nu? Ja, en poäng på tre matcher grejar
de rödsvarta. Milans 18:e Lo Scudetto är snart i hamn!


. . . . . . . . .

Underbart försommarväder nere i Helsingborg de sista dagarna av april. Njutbart, men kan ändå störa mig lite på hur så många överskattar värmen. Så fort det blir lite soligt och varmt så ska alla ut och sola, glida runt i shorts och t-shirt och bara måste trängas på uteserveringarna. Visst, det är härligt med värme men sitt ner i båten, det var fortfarande april när värmeböljan anlände och förhoppningsvis väntar tre-fyra varma månader i rad framöver.

Lite typiskt att det idag har varit kyligt, blåsigt och långt ifrån de där behagliga temperaturerna som lockade ut folk likt kossor på grönbete för några dagar sedan...

. . . . . . . . .

Ska bli ett blogginlägg i Olympiabloggen innan kvällen är över också. Här kommer det dessutom mer i nästa vecka, bland annat givetvis en del om morgondagen som är extra speciell... :)






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0