Klen poängutdelning

De senaste matcherna har för vår del gett en klen poängutdelning: förlust i lördags, oavgjort igår. 

Lördagens division 6-möte med Ramlösa FF på bortaplan slutade med en tung 4-0-förlust (3-0). Det efter ett par onödiga mål bakåt i första halvlek, en halvlek som vi trots allt inledde riktigt bra och vi borde ha kunnat ta ledningen innan de kontrade in ett par mål. Spelmässigt var det ändå skapligt före paus och sedan sämre kvalité i andra från båda lagen. Tyvärr vek vi ned oss för enkelt och släppte till lite väl lätta mål.

http://hfolympia.bloggplatsen.se/ - mer om A-lagsmatchen


Igår spelade vi 2-2 (2-2) mot Helsingborgs City
i toppmötet i reserv division 4. En match som vi borde ha vunnit sett till både spel och chanser, men trots att kryss kändes halvt som en förlust kan vi vara nöjda med insatsen och ändå glädja oss åt fyra vinster och en oavgjord på de inledande fem matcherna.

För egen del blev det 65-70 minuters spel som högerback i lördags med hyfsat resultat. I andra halvlek gick det riktigt bra medan första var tung sett till antalet insläppta mål men ändå kändes okej sett till spelet.

Igår spelade jag 90 minuter och det var riktigt kul att lira, särskilt i första halvlek var jag som högergack delaktig i en hel del uppspel på min kant. Bortsett från att jag får ta på mig första målet efter ett för passivt agerande på en långboll som ledde till ett friläge kändes det riktigt bra.

I andra var jag mer vaken defensivt och skötte försvarsspelet som jag skulle. Samtidigt böljade spelet mer fram och tillbaka och det blev då inte lika många uppspel från min sida, utan fick nöja mig med några stycken, ett lyckat inlägg och ett skottförsök som tyvärr gick högt över.

http://www5.idrottonline.se/HFOlympia-Fotboll/Nyheter/Egnanyheter/Kryssitoppmotet/ - mer om B-lagsmatchen





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0