Fullt upp sen sist

Bloggandet har legat på is senaste tiden och det har mest berott på att jag har haft, med mina mått mätt, mycket att göra. Uppsatsarbetet är inne i slutskedet nu och om några veckor ska jag i princip vara helt klar med skolan - för alltid! - så det är en del att göra nu.

Under helgen som gick var mamma här och hälsade på oss. Det var riktigt kul att ha henne på besök några dagar och trots att tiden gick snabbt hann vi med en del. Bland annat åkte vi över till Helsingör där vi tittade på slottet, första gången jag såg det på nära håll faktiskt, och åt innan vi avslutade jag, mamma och Karin lördagen med matlagnign och schlager. Vi var kanske inte riktigt överens om hur bra Eric Saade är, men man kan ju inte tycka lika om allt... :)



Under söndagen gjorde vi sedan inte mycket. Vädret var, som alltid oturligt nog när mamma är här, inte det bästa och vi tog det bara lugnt fram till att tåget skulle ta henne hem till Småland igen.

Nästa gång när mamma och pappa kommer är vid min examen, 10 juni, och då kan man väl ändå hoppas på lite sol och värme?

Förhoppningsvis kan jag också inom kort slänga in några bilder från Helsingörstrippen. Får tills vidare nöja mig med att lägga in en "snodd" bild på Kronborgs slott.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0