Firande med världens bästa sambo

Jag har världens bästa sambo, det kan inte sägas för många gånger. Karin, du är helt perfekt! :)

Nu ska tyvärr sambolivet upphöra i ett antal veckor då Karin åker hem för jobb i Gävle nästa helg. Därmed var det här vår sista helg tillsammans på ett tag och då passade vi på att fira min stundande examen några veckor för tidigt.

Det gjordes på bästa sätt i lördags kväll med mat på Big Buddha. Själv har jag aldrig varit något för asiatisk mat, eller rättare sagt inte varit något för att ens testa. Men när jag väl bestämde mig för, efter rekommendation från Karin, att vi kunde ta och testa igår så var jag fast direkt.

Kycklinggryta med jordnötssås, ananas och grönsaker i var något som smaklökarna gjorde vågen för. Ruskigt gott måste jag säga, något av det godaste i matväg som jag har intagit på länge. Där kan jag verkligen tänka mig att äta fler gånger :)

Väl hemma, proppmätta och nöjda, efter besöket på restaurangen visade det sig att Karin stått och fixat ihop en tårta till efterrätt under dagen. Även den var riktigt magisk i smakväg och förutom att det var en bra dag rakt igenom så kunde jag ju inte heller vara annat än väldigt nöjd med vad som bjöds. Är magen glad så är också människan glad, för att citera ur Svensson Svensson :)










Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0