Upp och ner - men kan inte klaga

Mycket fotboll hittills i helgen och resultaten har varit både upp och ner. En vinst för oss i DM igår med hela 5-1 borta mot Vedby/Rönne inledde en dag som senare skulle föra med sig två tunga förluster för MFF och Milan. MFF förlorade som bekant i Supercupen mot Helsingborg med 1-2 och Milan fick stryk mot Palermo med 2-1. Därmed kunde min gårdag ses som ganska dyster rent fotbollsmässigt, men jag har trots allt svårt att vara missnöjd.

Matchen mot Vedby/Rönne räddade nämligen lördagen helt sett till fotbollen. Det var vår hittills klart roligaste match för året, hela laget spelade bra och trots att vi hamnade i underläge med 1-0 ganska tidigt så lyckades vi vända och ta över helt. Det var en av de bästa insatserna som vi har gjort sedan jag kom till HF Olympia och den gav oss något positivt att ta med. Vinsten i sig var förstås rolig men det faktum att vi verkligen spelade riktigt fin fotboll var nästan ännu roligare än de tre DM-poängen.

Det var rent av riktigt kul att spela på grus igår till och med, det säger det mesta om hur nöjd man kände sig efteråt. Dessutom gick det klart skapligt för egen del och det blev i nästintill 90 minuter (75-80 som högerback, sen sista fem som vänsterback). Så bara positiva saker att ta med från grusplanen utanför Klippan :)

Lördagen fortsatte sedan hemma hos kapten Wessberg där hans sambo Johanna tyvärr fick chansen att håna mig för MFF:s förlust då hon är Helsingborgssupporter. Men aja, AIK vann ju Supercupen förra året och höll på att åka ur allsvenskan sen så får väl hoppas på samma scenario i år även om jag tror att både MFF och äckliga HIF kommer att slåss i toppen på nytt. Elfsborg får dock mitt guldtips i dagsläget, med MFF som utmanare.

Därefter begav sig jag, Wessberg, Robin och Wahlström till Bishops där vår hjälptränare serverade oss lite billig öl innan vi rundade av kvällen hemma hos oss med Milans undermåla insats på Sicilien som tv-underhållning.

Trots två förluster av tre möjliga får lördagen ändå ses som en bra och trevlig dag som jag inte skulle vilja ha ogjord.


. . . . . . . . .


Helgen i övrigt har också varit bra så här långt. Karin och jag hade en perfekt hemmakväll i fredags med god mat i form av kyckling och pasta i härlig kombination, Wallander-film, bakverk från Pistachia och allmänt skön slapparstämning hemma hos Nilsson/Alfredsson.

Så visst har det funnits positiva samboaspekter också under helgen, trots att min bättre hälft har tentaplugg till tusen samtidigt som jag till hennes lätta irritation valde att ta en hel fotbollsdag igår... :)


Du och jag :)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0