Två vinster - gott så!

Fotbollslördag idag: DM-match för oss och stormatch i Serie A för Milans del. Glädjande nog kan jag sitta här och skriva att allt gick precis som det skulle. 1-0 för oss, 1-0 för Milan.


(jag som högerback i sista kvalmatchen i höstas)

Vi, alltså HF Olympia, tog oss an Jonstorps IF i den första av tre gruppspelsmatcher i DM. Jonstorp ska vi slå då de spelar i en division lägre än oss, men vi fick inte riktigt igång spelet före paus även om det stundtals fanns positiva tendenser och skapades några chanser. I andra såg vi rätt pigga ut till en början men åkte på en utvisning och fick avsluta med tio spelare sista halvtimmen.

Något som vi dock gjorde bra, speciellt defensivt då de knappt skapade någonting. Dessutom lyckades vi riktigt snyggt kontra in 1-0 i slutminuterna och vinna rättvist trots allt. Starkt med tanke på utvisningen och viktigt att inleda med tre poäng. Ska vi ha någon chans att gå vidare i gruppen var det nog nödvändigt med tre poäng idag då vi möter två på pappret bättre lag i Lödde och Vedby/Rönne.

Själv var jag en aning besviken över en bänkplats, men med tanke på att jag missat två veckors träning och en match var det rätt logiskt. Stod dock för ett godkänt inhopp som högerback och fick ändå spela 35-40 minuter. Det kändes bra och jag är nöjd med insatsen.

http://www5.idrottonline.se/HFOlympia-Fotboll/Nyheter/Egnanyheter/StabildefensiviDM-seger/

Fotbollslördagen fortsatte sedan med Juventus-Milan. Passande nog har Karin spenderat kvällen med tjejgänget och Melodifestivalen så jag har kunnat leva ut mina känslor i min ensamhet framför tv:n :) Och visst blev det segerjubel till slut då Rossoneri vann utan att direkt glänsa. Något snack om att 1-0-vinsten var rättvis var det inte även om spelet inte var bländande och Milan bärgade tre nya, tunga poäng i toppstriden.

Med andra ord kommer jag säkerligen att sova väldigt, väldigt gott i natt :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0