Måndagshöjdpunkter

Måndagar brukar i regel innebära en ganska seg start på veckan men gårdagen var ett undantag. Sällan har jag haft så mycket motivation och energi en måndag som den igår. Inledningsvis blev det ett pass på gymmet med Wahlström och därefter fick jag en ingivelse: jag blev sugen på att baka. Har ett tag haft i tankarna att smälla ihop en Snickerskaka, som ätits många gånger på Kullzéns i Kalmar men aldrig gjorts av mig själv, och igår var det dags. En vända till ICA följt av Resultatet blev faktiskt rakt igenom gott.




Efter den självförtroendehöjande insatsen, med välsmakande resultat, väntade fotbollsträningen och även den gick smärtfritt. Eller det var kanske fel uttryckt, en träning ska göra lite ont för att kännas riktigt bra, men hursomhelst gick den fint. Jag tycker det såg skapligt ut över lag och så även för egen del. Det är svårt att veta var vi står än och i dagsläget känns vi lite tunna, men det som presterades igår höll till stora delar måttet.

Som avslutning på den lyckade måndagen skyndade jag hem och bänkade mig framför i soffan. Det var erotik på tv. Så tidigt, tänker ni. Ja, fotbollserotik, menar jag. För som Milan spelade boll igår. Seriefinal hemma mot Napoli på ett kokande San Siro och total överkörning. Jag hann se cirka 60 minuter av matchen och bjöds på total rödsvart dominans. Inte minst efter paus var det underbart att se hur överlägsna Milan var. 3-0 till slut, tack för det!


Nu ska jag ringa hem och samtalsämnena är givna. Med mamma ska jag prata om bakning och snickerskaka, med pappa om Milans vinst. Lyckat värre!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0