Läggdags?

Jag borde gå och lägga mig egentligen, men har fastnat här. Det här är en stund på dygnet som jag alltid har uppskattat sedan jag flyttade hemifrån sensommaren 2006. Att kunna sitta här och koppla av, helst som ikväll efter en träning, och bara ta det lugnt är enormt avslappnande för mig. En nattmacka, lite slappande framför datorn och bara en skön tystnad runt sig - det är kvalité :)

Det känns inte sämre av vetskapen att jag är ledig i över en vecka. Eller ledig och ledig, hemtentan ska skrivas och en del annat fixas, men åtminstone blir jag stationerad i Helsingborg ett antal dagar framöver. Skönt det även om pendlandet har funkat fint.

Det blir faktiskt inte många besök till på Högskolan Kristianstad eftersom uppsatsmomentet i den här svenskkursen avslutar min utbildning. Därmed väntar många skrivardagar här hemma, något som passar mig som handen i handsken.

Det finns dessutom mycket att se fram emot de närmaste veckorna:
* I helgen kommer svärmor Anna på besök vilket ska bli riktigt kul. Har lovat att baka Snickerskaka, som jag gjorde med stor framgång för några veckor sedan faktiskt, så bara att ställa sig vid bänken inom kort :)

* Match på lördag mot Ekeby och därefter två matcher nästa helg mot Billesholm och Helsingborg City.
Mer om det här: http://hfolympia.bloggplatsen.se/

*
Hemresa ytterligare en helg längre fram. Ska bli riktigt kul att komma hem, träffa mamma och pappa, hinna träffa lite kompisar, se NIK och givetvis också att ha Karin med hemma i Småland igen :)

* Seriepremiär i lokalfotbollen. Vi börjar den 15 april med a-laget, sedan väntar b-lagspremiär och NIK börjar också i mitten av april. Dessutom sparkar ju allsvenskan snart igång och årskortet på MFF:s matcher kommer väl till pass.

* Påsk i Gävle. Blir härligt att återse en av mina absoluta favoritstäder igen och förhoppningsvis, förutom påskfirande hos svärföräldrarna, hinna med att träffa Brevbärar-Pettersson, Thyberg och co.

Mycket på agendan som känns positivt således och dessutom lite härliga vårkänslor i Helsingborgs-luften. Saker som gör det ännu trevligare att sitta här och filosofera på egen hand.

Men nu är det ändå läggdags. Godnatt!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0