Inte så illa trots allt

Helgen kunde ha varit rent nattsvart om jag hade suttit i min studentetta, varit singel och inte haft en mer än fotbollen att ägna mig åt under lördagen och söndagen. Det blev nämligen en mörk fotbollshelg, men långt ifrån en dålig helg i sin helhet. Mycket tack vare bästa tänkbara sällskap i form av Karin och av en släng av vår i luften i Helsingborg.

I lördags lirade vi i DM igen och det gick inte riktigt lika bra som i förra helgens gruppspelspremiär. Inte ens nära faktiskt. Den gången vann vi med 1-0, i lördags fick vi i stället stryk med 0-7 mot IF Lödde... Men det ska tilläggas att det faktiskt inte var så bedrövligt som det låter. Vi mötte ett riktigt bra lag och även om resultatet rann iväg alldeles för mycket men trots det såg det inte helt åt helvete ut. Periodvis var det till och med riktigt kul att spela, hur märkligt det än låter, och vi kämpade oss i alla fall igenom 90 minuter. Högerbacksplatsen var min matchen igenom och trots de många baklängesmålen fanns det en del positivt att ta med även för egen del.

Mer om matchen finns på vår hemsida och i bloggen:
http://www5.idrottonline.se/HFOlympia-Fotboll/Nyheter/Egnanyheter/Olympiautklassadesigar/


http://hfolympia.bloggplatsen.se/



Förutom det resultatmässigt rejäla misslyckandet i fotbollsväg spädde Milan på motgångarna igår genom att bara spela 1-1 mot jumbon Bari hemma på San Siro. Riktigt uselt och inte blev det bättre av att Ibrahimovic, riktigt dålig för dagen, såg till att dra på sig ett onödigt rött kort...


Men nu finns det som mycket annat att glädja sig åt efter den här helgen. Karin och jag spenderades lördagskvällen här hemma framför Melodifestivalen och även om den usla förloraren inom mig gjorde sig påmind när en i mina ögon kass och äckligt mainstream låt vann så var det en bra kväll. Tacopajen blev lyckad (tack Mange det receptet, var på tiden att jag använde det nu), glassen till efterrätt var perfekt och även om Karin som vanligt hade tur i spel (kort en här gången) kunde jag summera en finfin dag till slut ändå.


Avslutningen på helgen blev även den kanon. Framförallt var det riktigt härligt att få uppleva lite vårkänsor i luften under en promenad med sambon igår. Jobbigt bara att man ska ha en så bråkig tjej så att man kommer hem med massa löv innanför tröjan, men vill barnet i huset roa sig ska det väl få det... :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0