Favorit i repris

Gårdagskvällen förde med sig en favorit i repris: Den perfekta stormen på SVT. Jag fastnade helt för den en sommarkväll 2009 då jag satt hemma framför tv:n i pojkrummet i Småland och fördrev dagens sista timmar med lite zappande. Filmen höll mig kvar i vaket tillstånd och väckte mitt intresse. Sedan den gången har den varit en av mina favoriter i filmvärlden och den här underbara John Mellencamp-låten, som spelas i sin helhet i filmens slutsekvens, har etsat sig fast:

http://www.youtube.com/watch?v=QVbuKyunRGs

Igår kröp Karin och jag ner i soffan och såg filmen igen. Den var lika bra den här gången och precis som då jag hörde låten hemma i pojkrummet tyckte jag att den passade så bra in.

"Here we are, just me and you
Hold my hand
Let´s face tomorrow
Tomorrov still holds out it's hands to you..."








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0