Allvaret är nära

Normalt sett hade jag, som den fotbollsnörd jag utan minsta förnekan är, syftat på den stundande allsvenska premiären för MFF:s del alternativt seriepremiärerna för oss och NIK som även de närmar sig med stormsteg. Dock är det inte så den här gången. Fotbollspremiären återkommer ju faktiskt varje år och således dyker ett allvar upp med ettårig frekvens, men det gör inte mitt eget allvar som snart stundar.

Det som åsyftas är nämligen min egen examen följt av den ovisshet som väntar när man abrupt och utan livlinor kastas ut på arbetsmarknaden. Inom kort inleds skrivandet av den uppsats som ska bli min allra sista inom högskolevärlden och därefter, någon gång i mitten av juni, ska jag enligt planerna kunna lägga studietiden bakom mig.

Fem år på högskola är då avklarade och åtminstone meritmässigt, på pappret, har jag en gedigen utbildning bakom mig vid det laget. Om jag har lärt mig något i själva verket kan väl däremot diskuteras... Skämt åsido, nog har jag lärt mig en hel del även om en del tid också känts ganska meningslös men blir först när skolan är avklarad som det är upp till bevis. Ett jobb behövs när studiepengarna inte längre ramlar in på kontot och den tämligen sköna tiden som student är över.

De senaste dagarna har spenderats med bland annat ett intensivt jobbsökande via nätet och nu är det bara att hålla tummarna för att det dyker upp något skapligt intressant framåt hösten.

Tills dess ska jag försöka ha hyfsad framförhållning när det gäller det sista skolarbetet och samtidigt passa på att njuta av de sista veckorna som studerande yngling...



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0