Varnad, utbytt och förlorare

Våren i skånska division 6 avslutades för oss i HF Olympia på sämsta tänkbara sätt med en 1-6-förlust mot seriefyran FK Besa. Ett lag som visserligen var klart bättre än när vi, i en jämn match, förlorade med 1-3 i premiären men som inte ska slå oss så stort. 

Nu var vi inte ens nära och många hade en dålig dag. Bland annat jag som fick slita väldigt hårt mot deras snabbe vänsterytter - jag vågar påstå att han är en av seriens snabbaste och jag tillhör inte kategorin snabb... - vilket ledde till att jag blev ifrånsprungen en del gånger. Exempelvis vid deras 0-1-mål, dock det enda av målen som jag var direkt inblandad i (en klen tröst visserligen).

Några bra ingripanden i form av brytningar och uppspel stod jag för, men efter att i slutet av halvleken åkt på en varning (för en klockren glidtackling, enligt många fler än mig) var det logiskt att jag byttes ut i paus. Det röda kortet hade nog hängt i luften annars.

Nu är det bara att ladda om inför hösten och ta med sig det positiva, som ändå är en hel del, från vårens insatser.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0