Varmt, varmare, varmast

Nu kan man verkligen börja att snacka om att sommaren är här. Nästan löjligt varmt här under helgen för att vara så tidigt in i juni och det verkar, om man tittar ut, vara lika fint idag. Synd att jag har hemtenta att skriva och en uppsats att läsa igenom, men det kan å andra sidan vänta till kvällen/natten.

Det får nog ändå bli en uppesittarkväll långt in på småtimmarna då det i natt är dags för tredje Stanley Cup-finalen. Mina tummar kommer att hållas hårt för Boston Bruins och tankarna kommer att gå till den Boston-keps som jag fick av pappa när jag fyllde år som liten. Kan varit på min 10-årsdag kanske? Något sånt i alla fall. Hockeykortssamlandet gav mig mängder med Bostonbilder och den där kepsen förstärkte bara känslan av att Boston skulle vara mitt lag. Så nu gäller det!  0-2 i matcher blir tufft att vända men det kan gå.


. . . . . . . . . .



På tal om värme, för att återgå till sommar och sol-temat, var det duktigt varmt att spela 90 minuter igår. Men trots en påträngande hetta kändes det riktigt bra att springa runt i gassande solsken och jaga en boll. Skönt att känna att man har konditionen i alla fall. Speciellt när de fotbollsmässiga färdigheterna inte räcker så långt... :)

Hursomhelst spelade vi i HF Olympia 2-2 hemma mot Allerums GIF i B-lagsmatchen mot dem i reservserien. Det borde ha blivit en seger sett till både chanser och spel, jag tycker vi spelade bra och vi skapade mängder med lägen. På så sätt var det tungt att bara ta en poäng, men å andra sidan hämtade vi in 0-2 och kvitterade sent så vi får vara ganska nöjda trots allt och är fortfarande obesegrade i serien.

För min del tycker jag också att det gick bra på högerbacksplatsen. Det funkade fint över lag även om jag passade på att dra på mig säsongens första varning efter en ganska ful tackling...


http://www5.idrottonline.se/HFOlympia-Fotboll/Nyheter/Egnanyheter/B-lagskryssivarmen/ -

matchreferatet på vår hemsida

http://hfolympia.bloggplatsen.se/ -

helgen summeras i vår lagblogg


. . . . . . . . . .


Nu kaffe, lite sol och mer Veronica Maggio-lyssnande innan jag på allvar tar tag i hemtentan.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0