Trevlig göteborgare?

Vi spelade som bekant match mot Allerums GIF igår och tydligen gjorde jag ett gott intryck på en del av motståndarna. Åtminstone om man kikar i forumet på lagets Svenska Fans-sida. Fick ett mess av vår assisterande tränare James som varit inne och läst, bara för att hitta följande:

"Dagens brattwurst går till en go gubbe i motståndarlaget som, trots alla utbrott och hårda ord, förblev artig matchen ut. Undertecknad har aldrig mött en trevligare motståndare än den där pratglade göteborgaren i Olympias backlinje."

Nu hade ju den här Allerumsspelaren misstagit mig för att vara göteborgare i stället för smålänning, men det ska jag kanske ta som en komplimang. För visst blev göteborgskan utsedd till landets sexigaste dialekt i nån undersökning nyligen? ;)

Hursomhelst kan jag inte annat än att le rejält åt omdömet och dessutom gilla det skarpt. För det är klart det är kul att man, trots den vinnarskalle och tjurighet som jag trots allt är fullproppad med, uppfattas som en så bra kille även på planen :)





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0