Skönt ont

Här sitter man med lite småkrämpor både här och där. Det gör sådär skönt ont, om något som gör ont nu kan vara skönt. Det låter lite motsägelsefullt men jag tycker trots allt det. Känslan av att ha lite småont här och var efter att ha spelat match är varmt välkommen. Det kanske låter fånigt men det ska kännas att man har gjort något tycker jag.

Idag fick jag ta emot en del smällar när vi spelade B-lagsmatch, den enda matchen i helgen, borta mot Väsby FK Ett bottenlag i vår serie som vi ska slå alla dagar i veckan och så också gjorde idag. Vi var långt ifrån att imponera, bortsett första tio minuterna då gick fram till 2-0 och hade bud på fler mål, men vann gjorde vi trots att många såg ut att ta ut segern i förskott redan efter första kvarten.

Det höll på att kosta oss poäng då 2-0 blev 2-2, men till slut gick vi ifrån till 4-2 och vann slutligen med 4-3.

Ingen bra match av oss men tre viktiga, sköna poäng. Dessutom gick det riktigt lyckat för mig som högerback och lagkapten. Var för passiv vid deras 2-2-mål visserligen men i övrigt funkade det fint, både i försvarsspelet och i det offensiva spelet där jag hade en del boll. Var bland annat delaktig i vårt 3-2-mål och fick till några bra brytningar. 

Så sammanfattningsvis en ganska skaplig dag på jobbet. Tur det då MFF sedan spolierade lite av glädjen efter vår segern och tog ner mitt glada humör en aning med en förlust mot AIK...

Men jag får ändå vara nöjd med den här fotbollshelgen, en av de sista före sommaruppehållet och Smålandsvistelsen. 

Matchreferat på vår hemsida efter dagens seger:
http://www5.idrottonline.se/HFOlympia-Fotboll/Nyheter/Egnanyheter/NysegerforB-laget/ 
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0