Sanslös vändning

Lite fotbollsbloggande står för dörren och först måste jag förstås skriva om lag nummer ett i mitt hjärta: NIK.

Hemma på Ljungvallen ute i de småländska skogarna såg Nickebo IK till att förgylla min torsdagskväll, trots att jag inte ens var där. Rapporterna hemifrån som nådde mig via sms och telefonsamtal från pappa gladde dock något enormt. 1-4-underläget i paus vändes till 6-4 och jag gick med ett stort leende på läpparna under hela kvällspromenaden efter att NIK:s legendariske lagledare "Stiffe" Bengtsson messat följande: "Där kom 6:an. Bojan igen. Vilken kväll" :)

Tack för den vändningen och se till att komma in i en vinnande trend nu NIK, så det är toppstrid som gäller på allvar när jag är hemma och hinner se några matcher under sommaren.


http://hfolympia.bloggplatsen.se/

- mer om matchen och fler NIK-nyheter




NIK-jubel på Ljungvallen ifjol och NIK-jubel i torsdags.


. . . . . . . .


För oss i Olympia
blev det seger med 4-3 (2-2) idag hemma mot Landskronalaget BK Fram. Dock utan mig på planen tyvärr. Dock en viktig vinst och riktigt starkt att ta den då Olympiaspelarna fixade tre poäng med en man utvisad. Nu kan vi blicka lite uppåt i tabellen efter fyra segrar och fyra förluster. Lite andrum neråt och häng på fjärdeplatsen är förstås skönt att ha.

Imorgon är det ny match då vi har toppmöte i B-lagsserien mot Allerums GIF.

Mer om dagens seger finns här:

http://www5.idrottonline.se/HFOlympia-Fotboll/Nyheter/Egnanyheter/DecimeratOlympiatognyseger/


Och en del inför den här helgens matcher hittar ni här:

http://hfolympia.bloggplatsen.se/



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0