Boston Bruins Stanley Cup-vinnare!

Vilken strålande natt det blev natten till igår! Den sjunde och avgörande Stanley Cup-finalen mellan Sedinarnas Vancouver Canucks och mitt barndomslag Boston Bruins följdes med stor spänning här hemma framför tv:n och det kunde inte ha blivit ett bättre slut.

4-0 i Bostonfavör, titeln säkrad mot favorittippade Vancouver och dessutom i fiendens egen högborg. Ruskigt starkt och jag är, utan att vara någon hockeyexpert, oerhört imponerad av hur Boston har genomfört den här finalserien. Klart rättvist sett till de sju matcherna att Bruins tog hem det och jag måste säga att jag blev gladare än vad jag någonsin kunde ha anat. Det klart största som man har upplevt i hockeyväg bortsett från de svenska OS-gulden, utan tvekan.









Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0