Generande upptäckter och nostalgi

Jag håller på att städa ur ett av skåpen i mitt gamla pojkrum och jäklar i mig vilken nostalgi det blev av städandet. Hittade en trave med gamla skivor och inser nu, med blandade känslor, att jag som yngre lyssnade på allt från Drängarna och dansband till Spice Girls (helt seriöst, hur tänkte jag när den inhandlades?) och Smurfhits.

Det ska tilläggas att det här är från tiden när jag var runt nio, tio år. Men likväl ömsom skäms jag och skrattar ömsom högt åt mina musikval under mitten på 90-talet. Att det var bättre förr är väl synd att säga i det här fallet...

Det är ändå riktigt kul att rota bland alla gamla saker som har samlats på hög. Just musik väcker alltid gamla minnen och jag hittade även en del gammalt skolarbete som var kul att kika på igen.

Nu går plockandet vidare och fler minnen lär väckas till liv :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0