Dags att göra en Sofie Fahrman

Ja, eller inte riktigt. Jag tänker inte betygsätta några tröjor, utstyrslar eller annat heller för den delen. Och jag kommer inte att fundera på om matchtröjorna är moderiktigt utformade eller inte, för den kunskapen har jag inte. Men däremot blir det nu några rader med mina åsikter om följande fotbollströjors utseende:

1. Korsnäs BK:s andraställ 2007-2008:

    

Kommentar: Min absoluta favorit! Jag gillar vitt i matchställ och den här satt perfekt när jag hade glädjen att få spela en hel del i den både 2007 och 2008. Det blå klubbmärket smälte in perfekt och även reklamen såg väldigt diskret och snygg ut på de här tröjorna. Enkel och snygg! Den svarta detaljen på vänsterarmen passar också in.


2. IK Sätras förstaställ 2009:

    

Kommentar: Den här Sätratröjan gör mig kluven. Tidigare gillade jag inte grönt i matchställ, men åsikten vände när jag själv hamnade i ett grönbeklätt gäng 2009. Stället blev komplett i mina ögon när vi bytte vita shorts mot svarta. Gillar just den här gröna färgen skarpt, riktigt mörk, klar och snygg. De svarta shortsen bryter av läckert och tröjan är enkel och stilren. Att vi dessutom spelade bra i stället gör säkert sitt till, men jag hade nog fallit för det ändå.


HF Olympias förstaställ 2010:

  

Kommentar: Svårplacerad den här. Riktigt snygg egentligen! Färgerna gillar jag skarpt, rött och/eller vitt är alltid ett vinnande koncept när det gäller matchställ. Gillar också att tröjorna är vita och shortsen röda, i stället för tvärtom som är vanligare. En av de finaste tröjorna som jag har spelat i, men tror stället hade varit ännu snyggare med vita shorts också. I princip helvitt med några små röda detaljer i hade varit som pricken över i:et.


4. Nickebo IK:s förstaställ 2008: (jag spelade återigen för NIK under sommaren 2008, på lån)

 

Kommentar: Den matchtröja som ligger mig varmast om hjärtat då det är NIK:s gamla dress. NIK spelade tidigare i gulsvart men bytte under 2000-talet till helsvart och det här är ett av de senaste ställen. Vissa tycker att det är tråkigt, jag tycker att det är stilrent och vackert. Inte så jätteroligt kanske, vilket bidrog till den låga placeringen här, men likväl en bra tröja.



5. Korsnäs BK:s förstaställ 2007-2008:

  

Kommentar: Absolut ingen ful tröja i mina ögon, men ändå sist på min lista. Jag har lite svårt för den här medelblå färgen. Ska en matchtröja vara blå ska den vara riktigt mörk/marin alternativt himmelsblå. Så gärna lite mörkare blå ton och bort med den gula Oden-loggan. Annars ganska snygg!







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0