Upp till bevis

Imorgon är det upp till bevis för mig med mitt examensarbete. Det är nämligen dags för opponering och det blir intressant att se hur sågad, alternativt hyllad (dock mindre troligt kanske), som jag blir för min uppsats om hur svensklärare använder sig av sociala medier som en resurs och komponent i undervisningen. Dock känns det nästan som att det värsta är över, då jag igår var opponent själv. Det krävs mer förberedelser och är nervösare att vara den som ska komma med kloka synpunkter, intressanta frågor och berätta ingående för ett anta åhörare hur uppsatsen är uppbyggd och så vidare, än att bara svara på opponentens synpunkter och "försvara" sin uppsats. Så den värsta delen är över som jag ser det.


. . . . . . . . .


Morgondagen lär dock bli en ganska tung upplevelse hur det än går på opponeringen. 08.00 börjar det i Kristianstad, vilket innebär att jag måste ta tåget härifrån 05.30. Perfekt med andra ord att onsdagskvällens fotbollsträning är mellan 21.00-22-30, så att dagen blir så lång som den bara kan bli...


. . . . . . . . .


Desto skönare då att vara ledig idag. Har sett till att få veckans Serie A-sammanfattning för Svenska Fans Italien-sida klar (se länken!) och senare blir det gym. Fotbollsträningen drog igång igår igen och det är skönt att känna sig lite lagom sliten efter första bollpasset på ett tag. Det är med andra ord som det ska och glädjande nog kändes kroppen förvånansvärt fräsch igår. Att sedan passningarna spreds lite vind för våg är en annan femma... :)


http://www.svenskafans.com/italien/20Inter-inbjudna-till-festen--388706.aspx



. . . . . . . . .



Några bra inköp har också gjorts de senaste dagarna. Älsklingen och jag var i Väla i söndags och där passade jag, med henne som nyttigt smakråd, på att utnyttja mitt Dressman-presentkort som jag fick i julklapp. Ett par mörkblå chinos och tre kortärmade tröjor som matchade byxorna inhandlades för ynka 500 kronor. Riktigt bra investerat i mina ögon. Dessutom gick julklappspengarna i helgen, som planerat, till ett årskort på nya Malmö Stadion så nu kan jag se fram emot många fina MFF-matcher även under 2011.







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0