Är det en dålig dröm?

Sällan ska man få vara riktigt nöjd under en längre period. I alla fall när det gäller fotboll. Milans aktioner under vintertransferfönstret har varit riktigt lovande och föjande spelare går inte att klaga på när det gäller in-kontot:
Emanuelson - helt ok, allround och i en bra ålder, Van Bommel - ett svin på planen men ett nyttigt sådant, kommer att göra nytta utvisningen senast till trots, Cassano - Gud, helt överlägsen hittills, Didac Vila - äntligen en lovande vänsterback att tro på inför framtiden.

Men nu detta: LEGROTTAGLIE?! Helt seriöst, drömmer jag? En mardröm i så fall alltså. Vad i hela världen ska vi med honom till? Det är 2011 års största frågetecken hittills som precis har målats upp framför mig och jag har inga vettiga svar. Helt enkelt för att det inte finns några. Nog för att Milans trupp är skadedrabbad, men mittbackar finns det ganska gott om. Så varför då ta in en spelare som var bra någon gång i början/mitten av 2000-talet när han spelade i Chievo, men därefter har varit kass i Juventus och inte fått spela alls på senare tid?

Snälla, ge mig ett svar! Jag kommer inte att kunna sova förrän jag har fått en förklaring.

Ur led är tiden.
Det är ännaförvänt, som min gamle morfar skulle ha sagt.

Tilläggas ska att Legrottaglie gärna får överbevisa mig. Kontraktet gäller vad jag har förstått bara våren ut och han får mer än gärna imponera under den tiden. Dock är jag tveksam.




. . . . . . .


Ni som tycker att fotboll suger får ursäkta, bloggen kommer återigen innehålla en del såna här inlägg framöver då min renodlade fotbollsblogg ligger på hyllan.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0