En skön vecka tuffar på

En riktigt skön vecka är i full gång. Jag kan faktiskt vara tämligen lat om jag känner för det och glida mig igenom dagarna. Uppgiften till torsdag är inlämnad, förra veckan klarades även b-uppsatsopponeringen av så nu ska bara några småsaker justeras sedan är uppsatserna över för den här gången och endast en ynka lektion står på schemat. Med andra ord ska jag banne mig inte klaga.

Nu försöker jag trots att det inte förligger någon större press på mig vara någorlunda flitig. Hemsidefixandet står högt på listan när skolarbetet inte kräver så mycket, tränandet fortsätter i en ganska frekvent takt och dessutom håller jag vår nya Olympiablogg uppdaterad. De senaste inläggen skrevs för bara några minuter sedan och finns att läsa här: http://hfolympia.bloggplatsen.se/

Jag har också passat på att försöka styra upp sommaren de senaste veckorna. Ingenting är helt spikat med jobb än men det ser i alla fall lovande ut, så mycket kan sägas. Sedan gäller det att så småningom få klart med något till hösten också förstås. Det känns skönt men samtidigt märkligt att ingen skola väntar efter sommaren utan att det i stället är dags att ta klivet ut i arbetslivet.

Nu kallar sängen efter en skapligt lång dag, som trots allt har innehållit ett ganska hårt gympass med Wahlström, innan en onsdag med lite plugg, spelarrådsmöte och fotbollsträning tar vid. Sedan är det dags för skola på torsdag, en lugn fredag och säsongens första match när vi möter Mörarps IF på lördag. Med andra ord något att se fram emot. Något som förövrigt säkerligen även nästa vecka blir.

Godnatt och på återseende.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0