Chichén Itzá

Chichén Itza är ett av världens sju underverk. Något som gick upp för mig när jag satt och skrev en svenskuppgift till torsdag nyss och googlade efter diverse information om vitt skilda saker. Jag har märkt att jag har någon slags fettisch för att snappa upp saker och pränta in dem i skallen. Så när orden "de sju underverken" skymtade förbi i någon text kände jag genast ett kall att läsa på om dem och lära mig dessa utantill. Frågan är om jag kommer ihåg just Chichén Itza imorgon...

Eller Machu Pacchu för den delen, ett annat av underverken.

Eller när Schiaffino lirade i Milan, en annan i mina ögon extremt viktig detalj som jag googlade fram tidigare ikväll.

Eller vilka år Altafini spelade VM för Brasilien respektive Italien.

Eller vilket år boxningsklassikern Thrilla in Manilla gick av stapeln.

Eller när Madame Bovary och Therese Raquin utgavs.

Eller vilka som är de sju dödssynderna.

Eller...nej nu får det räcka.

Jag får googla vidare imorgon. Har man inte så mycket i skolan kan man alltid försöka att bli allmänbildad i alla fall.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0