Det tar sig

Äntligen har det kommit och jag måste erkänna det, jag blev riktigt stolt när jag såg hur det såg ut. Riktigt tjusigt ju! Dessutom var elegant och såg på något sätt väldigt viktigt och propert ut. Det har nog varit värt det slit som trots allt lagts ner, åtminstone periodvis, under de senaste fem åren:



Förutom att högskoleutbildningen nu också är officiellt klar tar det sig med julförberedelserna. Imorgon bitti sätter jag mig på tåget och börjar resan mot Gävle där jul ska firas för första gången någonsin för min del. Även om jularna hemma i Småland alltid är mysiga och roliga så ska det bli roligt att återse Gävle och framför allt underbart att få fira med Karin. 

Julklapparna är fixade nu, allting är packat så när som på ett par tröjor som hänger på tork här och dessutom såg jag och min kära sambo till att skapa lite julstämning häromdagen när vi slängde ihop lite julgodis. Ischoklad med kanel och vaniljsocker i, chokladbollar av vit choklad och några slags choklad- och polkagrisflarn blev det. Inte lite lyckat! :)



Nu är med andra ord allt som ska vara klart i sin ordning och därmed välkomnar jag den stundande julen med öppna armar. Mot Gävle, jul och som alltid några härliga återseenden!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0