Så underbart, MFF!

Gårdagskvällen blev en extremt nervös upplevelse. Det när MFF spelade i Champions League-kvalet mot Rangers samtidigt som jag jobbade. Glädjande nog fanns det möjlighet att ha matchen på i bakgrunden och det blev ju en riktig rysare, där man som himmelsblå slets mellan hopp och förtvivlan.

Jag hade gjort mycket för att vara på plats nere på stadion, men fick nöja mig med att fira framför datorskärmen när Jiloan Hamad tryckte dit 1-1 med en drömträff och såg till att MFF gick vidare med sammanlagt 2-1.

Så oerhört starkt och viktigt! Nu blir det som sämst tre Europa League-matcher i Malmö till hösten. Fina möjligheter att se bra fotboll för mig, nyttiga pengar in i kassan för MFF. Och än bättre blir det om de fixar sista kvalrundan och tar sig till gruppspelet i CL.

Så skönt också att de kiltprydda slaktar-skottarna skickades hem till de brittiska öarna med svansen mellan benen. Nog för att jag är partisk, och nog för att Durmaz skulle ha åkt ut för sin eftersläng i slutsekunderna av första halvlek. Men fy för helvete så fult Rangers spelade. Dessutom så medvetet, det syntes ju tydligt att de kom till Malmö med förhoppningen om att helt enkelt skrämma MFF-spelarna. Tur att det inte lyckades, för det var sannerligen inte vackert att se på. Två röda kort kunde ha varit fler och även om Durmaz skulle ha åkt så borde MFF inte fått mer än det enda som de nu fick, då Ricardinhos första varning (som den blev till ett rött efter paus) var löjligt billig.

Hursomhelst, skogshuggar-Rangers, eller slaktarna från Glasgow om man hellre vill, skickades ur turneringen och det av mitt kära MFF. Fantastiskt!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0