Måndagsnoteringar

Måndagen har inneburit ledig dag för min del och det har varit riktigt skönt faktiskt. Har bara tagit det lugnt fram till ikväll då det var internmatch med NIK på Ljungvallen. 2x40 minuters matchspel och ett bra tillfälle att få igång kroppen stod på schemat. Det var välbehövligt att få lite tempoträning efter ett matchuppehåll på cirka 1.5 månad för mig.
Dessutom fick jag vara med i det vinnande laget, då vi tog hem den interna drabbningen med 4-2. Så överdrivet nöjd kan jag väl i och för sig inte vara, det kändes lite upp och ner och jag blandade och gav en del. Men hursomhelst var det ett bra träningspass och det märks ju att NIK håller högre klass än oss nere i Skåne, så det är bara att passa på att ta chansen
På tal om fotbollen nere i Helsingborg: förlust igår, riktigt jobbig sådan, för mitt Olympia. På grund av den är vi indragna i bottenstriden efter fyra raka nederlag. Riktigt jobbigt och gårdagens 2-3 mot Bosna var en mycket onödig förlust.
Har bloggat lite i Olympiabloggen, trots att jag själv inte kan bidra med något på plan förrän i slutet av augusti:
Måndagen har inneburit ledig dag för min del och det har varit riktigt skönt faktiskt. Har bara tagit det lugnt fram till ikväll då det var internmatch med NIK på Ljungvallen. 2x40 minuters matchspel och ett bra tillfälle att få igång kroppen stod på schemat. Det var välbehövligt att få lite tempoträning efter ett matchuppehåll på cirka 1.5 månad för mig.

Dessutom fick jag vara med i det vinnande laget, då vi tog hem den interna drabbningen med 4-2. Så överdrivet nöjd kan jag väl i och för sig inte vara, det kändes lite upp och ner och jag blandade och gav en del. Men hursomhelst var det ett bra träningspass och det märks ju att NIK håller högre klass än oss nere i Skåne, så det är bara att passa på att ta chansen att få lite nyttig träning i högre tempo än vad man är van vid numera.

På tal om fotbollen nere i Helsingborg: förlust igår, riktigt jobbig sådan, för mitt Olympia. På grund av den är vi indragna i bottenstriden efter fyra raka nederlag. Riktigt jobbigt och gårdagens 2-3 mot Bosna var en mycket onödig förlust.

Har bloggat lite i Olympiabloggen, trots att jag själv inte kan bidra med något på plan förrän i slutet av augusti:

http://hfolympia.bloggplatsen.se

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0