Klockren Smålandsvistelse

Karin och jag är nu tillbaka i Helsingborg efter en helg i Smålandsskogarna. Torsdag till söndag spenderades hemma hos mamma och pappa och det blev en perfekt vistelse där. Jag hade inte varit hemma sedan i julas så det var verkligen på tiden nu. Dessutom känns det nästintill roligare för varje gång att komma hem numera, man uppskattar det alltmer när man har varit utflugen sedan några år tillbaka.

Nu kändes det nästan som att vi hade för lite tid där hemma, men en hel del roligt hanns ändå med. I fredags tog vi en tur in till stan där Karin och mamma förstås handlade lite kläder, samtidigt som jag mest flöt omkring. Därefter blev det en lugn kväll hemma bara vi fyra i familjen. Riktigt skönt det, kvalitetstid.

Lördagen innebar träning för min del. Äntligen fick man kliva ut på Ljungvallen igen, om än b-plan, och träna med NIK. Det blev ett kärt återseende med många av dem som jag tidigare har spelat med, samt med en del nyförvärv som jag känner sedan tidigare. Riktigt kul var det och man känner sig alltid så nöjd efter ett hemvändarpass med NIK.

Resten av dagen bestod, överraskande nog faktiskt, av lite mer fotbollsspelande. Min kära sambo var initiativtagare och helt plötsligt var hon, jag och mamma ute i trädgården och spelade boll precis som när jag var liten. Karin visade sig vara en aggressiv och ettrig liten mittfältstyp som slet hårt :)



Massa gott och äta, Kinaschack och tv-tittande rundade sedan av en perfekt dag. Enda minuset var att undertecknad återigen visade sig vara alldeles för dålig på det spelet. Alltid tråkigt att förlora, specielt mot både sin sambo och sin mamma...



Sista dagen hemma i Småland var i söndags och även den blev lugn. Lång sovmorgon, frukost i verandan följt av mer fotboll i trädgården (återigen på initiativ av Karin, glädjande nog) inledde dagen. Därefter tog hela familjen sig ut till Ljungvallen för att se NIK, eller NIK:s b-lag rättare sagt, vinna med 4-1 i en träningsmatch mot Alsterbro. Ingen större underhållning direkt men kul att se dem spela och ytterligare en del kära återseenden, så väl spenderad tid trots allt.



För snabbt var som sagt helgen över och vi satt på ett tåg tillbaka mot Helsingborg igen. Men med oss i bagaget hade vi ett roligt Smålandsbesök och jag ser redan fram emot nästa gång vi är tillbaka där.







Kommentarer
Postat av: mikael b

Förbaskat fin tröja Karin har i sängen!!!!

2011-04-12 @ 18:22:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0