Trivsamhet och orättvisa

Lördag idag och tanken är att vi ska ta en tur till Helsingör. Lagom lugnt och trivsamt det, liksom veckan i övrigt.

Derbyt i onsdags blev som bekant en stor succé för MFF och det var en helt fantastisk upplevelse att vara på plats.
er om derbyt med en del bilder dyker upp här senare.

I övrigt kan jag inte heller klaga på veckan som har gått. Tvärtom rullar saker och ting på bra. Visserligen förlust med b-laget i måndags, men en insats som ändå lovade gott i det stora hela åtminstone för egen del. Den matchen följdes av en skaplig träning i torsdags och nu väntar en riktig ödesmatch för vår del imorgon.

Dessutom flyter skolan som den ska. Det är visserligen inte alltför roligt att kliva upp 05.30 och pendla till Kristianstad, men det vägs upp av att lektionerna ändå är helt okej, läraren är bra och att jag trivs riktigt fint tillsammans med klasskamraterna.

Ett riktigt innehållslöst inlägg det här ser jag nu, men å andra sidan är det mer eller mindre intet nytt på den Alfredssonska fronten just nu.

Fick förresten stryk av Karin i Geni igår. Det sved, rejält dessutom. Men det hela förklarades förstås av en extremt orättvis fördelning av frågorna. Hon fick alla enkla (som jag kunde), samtidigt som jag fick den ena svåra, nästintill omöjliga, frågan efter den andra... Tråkigt sånt, när det inte är rättvist.

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0