Svärmorsbesök

Helgen är över, tentan närmar sig och jag har faktiskt varit någorlunda flitig idag genom att besöka biblioteket och låna en mängd böcker (som förvisso skulle ha lästs långt tidigare under terminen...) och därmed gjort mig redo för några dagars intensivt tentaplugg.

I övrigt blir det en lugn vecka, förmodligen överdoserat med fotboll. Karin är hemma i Gävle och därmed är det tomt här i lägenheten nu. Både lugnt och skönt och lite ensamt på samma gång med andra ord.

Den gångna helgen innehöll ett besök från svärmor Anna och hennes Peter. Riktigt trevligt, utan tvekan. Karin och jag bjöd på mat i fredags kväll, följt av tv-tittande och slöande här hemma hos oss bara. Lördagen bjöd sedan på en massa frossande. Först lunch kombinerat med fika på Ebbbas här i Helsingborg, sen en tur till Helsingör och middag på en trevlig restaurang där. Internationell buffé smakade inte fel om man säger så och hela lördagen åts upp kändes det som.

Fotboll stod sedan, som brukligt, på schemat igår och det gick (som oftast i år) åt helvete för vår del. Efter två raka segrar föll vi mot Wormo IK hemma på en usel plan i en ganska medioker krigarmatch med 1-3 (1-1). Undertecknad spelade högerback i 90 minuter och var väl som hela laget i stort: varken bra eller dålig, utan någonstans mittemellan.

Sen var helgen som sagt över och en vecka som gräsänkling tog vid. För att skona mig från ensamhetens kalla vindar och hotande mörker ramlade Wahlström och Wessberg förbi vid lunchsnåret, med nyinköpt pyttipanna och mazariner. Trevligt lunch- och kaffe-initiativ, även om det förmodligen togs mer för att Wahlström ville slippa göra nytta och Wessberg gärna ville ha en ganska lång lunch än för att de här två gentlemännen ville vara trevliga mot mig... :)

Nu: litteraturplugg och fan-tv-tittande.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0