Dubbla känslor

De senaste dagarna har inneburit dubbla känslor fotbollsmässigt. Torsdagens träning blev riktigt lyckad för undertecknad, då jag förmodligen gjorde min allra bästa träning sedan debuten i Olympiatröjan. Åtminstone en av de absolut bästa. Det hjälpte dock föga då truppen till gårdagens match, som presenterades i slutet av träningen, inte innehöll mitt namn. Från startelvan senast till läktaren således och förstås en hel del besvikelse.

Igår blev det hursomhelst en viktig vinst i bottenmötet med IK Bergandy med hela 7-2 (2-0), med mig vid sidan av planen, vilket innebär att vi har en ganska god chans att nå kvalplatsen och därmed mycket väl kan klara oss kvar. Värsta konkurrenten, Alexander Den Store, kring kvalstrecket föll nämligen och vi är nu två poäng efter dem, inför nästa lördag då vi möts. Vinst där och vi är uppe på kvalplats. Så nu har vi det i egna händer, vilket förstås känns riktigt bra trots utebliven speltid idag.

Samtidigt är det givetvis svårt att känna samma glädje efter en seger, även om den är så här pass viktig, när man själv inte har varit delaktig. Så fortsatt en del dubbla känslor för min del, det går inte att komma ifrån.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0