Bra söndag

Gårdagen blev en riktigt bra dag. Det trots att undertecknad vaknade upp med en envis förkylning som började göra sig tillkänna i lördags och som inte har velat ge med sig riktigt än. Den hindrade dock inte ett lyckat inhopp som högerback i ödesmatchen mot IF Alexander Den Store, en match som vi vann med klara 3-0 och därmed tog steget upp på kvalplats. En riktigt viktig seger med andra ord och hela laget stod för en bra insats. Även för egen del gick det bra under inhoppet och jag fick känna mig riktigt delaktig i trepoängaren genom att vara på plan när vi spikade slutsiffrorna och dessutom få en motståndare utvisad sedan han dragit en armbåge i bröstet på mig.

Efter vinsten handlade det mesta om att njuta av den - det har inte blivit många segrar i år så gäller att passa på innan vi från och med morgondagens träning blickar framåt mot nästa match - och givetvis följa valet. Som ni har kunnat se sympatiserar jag med valets största vinnare så jag var givetvis nöjd med den utgången också. Två segrar igår således, men samtidigt kom den sista i skymundan av SD:s intåg i riksdagen. Nu tänker jag inte analysera det hela närmare, det gör redan så många andra så undertecknad håller sig till att bryta ned den ena fotbollsmatchen efter den andra i småbitar, i stället för att analysera sönder även politiken.

Jag konstaterar bara att vi alla har olika åsikter och värderingar, vilket bara får ses som positivt, samtidigt som jag är glad över att den politik som jag tror är den bästa för att skapa ett positivt Sverige för landets medborgare samtidigt som Sverige blir ett framgångsrikt och land även utanför landsgränserna. 


 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0