Bittert återigen

Före dagens match hemma mot Ramlösa FF kändes det positivt och bra, inte minst för mig som sent fick beskedet att jag skulle vara med och dessutom var tillbaka i startelvan för första gången sedan sommaruppehållet tog vid. Men nu känns det bara för jäkla bittert - återigen.

Förlust med 1-3 (0-1), trots att vi skapar många heta lägen och borde ha gjort ett par-tre mål åtminstone. Dessutom var undertecknad iblandad i det psykologiskt så tunga 0-1-målet i ett skede i matchen där vi var det bättre laget. Inte direkt så att jag gjorde ett jättemisstag, men likväl borde jag ha kunnat vara delaktig i att förhindra målet som kom till på en kontring efter att vi haft hörna.

Över lag kändes det upp och ner idag. Lagets spel fungerade stundtals, liksom mitt eget. Sedan kom det perioder då man själv stod för en del lite tveksamma ingripanden, utan att för den skull bjuda på några rejäla misstag kombinerat med en del riktigt bra brytningar. Hade vi bara lyckats vända och vinna hade jag inte suttit här och grämt mig över 0-1-målet nu, men i stället brände vi ett antal fina målchanser och släppte alltför billigt i mitten av andra halvlek.

Cirka 70 minuters spel blev det för min del och sedan fick jag kliva av direkt efter 0-2-målet när vi skulle satsa mer offensivt. Tyvärr kom 0-3 också innan vi putsade siffrorna, men närmare än 1-3 kom vi aldrig och bottenträsket är allt djupare och jävligare.

Bittert, bittert, bittert.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0