11.11.11

En sån där bita-sig-i-tungan-för-att-inte-häva-ur-sig-något-sarkastiskt-eller-ironiskt-situation drabbade mig i morse när jag stod och väntade på bussen utanför stationen i Kristianstad, på väg till högskolan. Tre högskoletjejer bakom mig diskuterade datum och hur de ser ut i skrift. De föreföll tycka att vissa sifferkombinationer var väldigt coola tillsammans, framförallt den 11 november 2011:
"Tänk vad coolt när det är 11.11.11, asså då är det verkligen sex ettor".

Nääähääää?! Är det sant?! 
Stoppa pressarna!

Jag menar, vad är Einstein och andra genom historien erkända genier i jämförelse med tjejen i trion som kom på denna sensationella sanning?



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0