Dagens bästa inköp

4.5 timmes sömn i natt bara, upp halv sex, iväg och skriva tenta - man är en trött i huvudet nu. Men ack så skönt att tentan är avklarad och så välkommen den här fredagen är. Det trots litteraturhistoria-testet, som visserligen var ganska drygt att ta sig igenom (inte minst pluggandet till tentan förstås) men som trots allt förmodligen gick ganska bra.

Nu brukar jag dra mig från att ta ut något positivt i förskott när det gäller just prov i skolan, det brukar kännas bäst att gardera sig och säga att "det kan ha gått hursomhelst, jag vet inte riktigt, det kändes okej". Men den här gången bör det ha gått bra, det vågar jag nästan lova mig själv. Åtminstone blir jag mycket förvånad om den inte är godkänd, vilket räcker gott för min del i den här kursen.

Efter tentaskrivandet har eftermiddagen förflutit på ett väldigt lugnt sätt. Som gräsänkling ett par dagar till känns matlagning och liknande inte speciellt inspirerande, det är så extremt mycket tråkigare att laga något åt enbart sig själv, så tog en sväng till ICA för att inhandla grillad kyckling och lite annat gott inför kvällen.

Där passade jag även på att göra dagens bästa inköp: Rosa bandet.
Att bidra till kampen mot bröstcancern är något som för mig är en självklarhet sedan våren 2006 då min kära mamma drabbades av det. Under den tid som det tog för henne att friskförklaras fick jag en insikt om hur det är för alla de som insjuknar och deras anhöriga och sedan Rosa bandet började säljas är det ett givet inköp för mig.

Köp det du också, pengarna kommer till nytta och kan spela en mycket viktig roll för många människor.








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0