Bitter Malmökväll

Gårdagskvällen blev en riktigt bitter historia för min del då jag var nere i Malmö för höstens andra besök på Swedbank Stadion. Förlust för MFF mot Kalmar FF med 0-1 var inte direkt vad man hade förväntat sig och nederlaget sved extra av två anledningar:

1) matchen gällde så mycket, MFF går ju för guld nu och hade behövt försprånget till Helsingborg

2) att förlora mot Kalmar är något av det värsta jag vet, då det laget aldrig någonsin har tilltalat mig trots att det är min hemstad och jag stör mig på hånandet och skadeglädjen från folk som gillar att påpeka att Kalmar har lyckats slå mitt MFF. Visst hör det till att småtjabba när man håller på olika lag, det är en del av tjusningen, men det blir lite smått komiskt när en del som inte hör av sig på ett halvår får oerhört bråttom att kontakta mig i samband med en MFF-förlust...

Aja, tre matcher kvar och fortsatt himmelsblå serieledning även om det bara är målskillnad från skiljer dem från Helsingborg nu. Jag ser fortfarande fram emot att få uppleva när guldet säkras i sista matchen hemma mot Mjällby.


Tifot igår var i alla fall riktigt snyggt


Förutom att smälta gårdagens förlust har jag uppdaterat fotbollsbloggen idag:
http://kylspray.com/blog/Glidtackling.aspx



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0