Tack Gävle!

Så var vi tillbaka i Helsingborg efter sammanlagt nio timmar på buss under torsdagen. En resa som på förhand kändes överjävligt lång och dryg men som gick förvånansvärt snabbt. Bra sällskap i form av min sambo, internet och laptop med på resan gjorde hela dagen enklare. Ett depåstopp i Stockholm blev det, lite god mat med på vägen och helt plötsligt var vi hemma.

Som jag redan har påpekat hanns mycket roligt med i Gävle. Vistelsen där blev faktiskt än bättre än vad jag hade vågat hoppas på och det blev väldigt tydligt vilka spår staden har satt hos mig. Det är bara att bocka, buga och lyfta på hatten: tack för allt Gävle! Nu när jag inte längre är bosatt uppe i Gästrikland blir det nästintill övertydligt hur mycket Gävle betyder när jag väl besöker staden. Jag kommer alltid ha den i mitt hjärta och den kommer alltid ha en speciell plats i min minnessamling.

Nu när man är tillbaka här i Skåne är det skönt att blicka tillbaka och konstatera att jag hann med precis allt som jag hade hoppats på där uppe. Höjdpunkter som träning med IK Sätra och Milantittande med Marcos kryddades med besök på Bauer, fika med Pettersson, Sätrahäng och så vidare. Lussebullsbak blev det också, som ni ser här:





Den här gången var det faktiskt ingenting som jag hade tänkt eller planerat som inte blev av. Tvärtom hann jag med en del utöver det som jag verkligen hade hoppats så det är bara att summera hela Gävlevistelsen med ordet fantastisk.

Nu är det bara att försöka sparka igång systemet igen, med en irriterande förkylning i kroppen, och få något vettigt gjort söderöver innan julen är här. Som att jobba med b-uppsatsen i svenska, ikläda mig rollen som hemside/bloggskribent för mitt HF Olympia och styra upp lite hemside- samt bloggplanering inför 2011. Om det nu kan räknas som vettiga arbetsuppgifter...

Först dock Eurotalk, FM och kaffe :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0