Sushidebut och Gävleresa

I torsdags gjorde jag något som jag aldrig gjort tidigare i livet: tittade på fotboll. Nej, förstås inte (det har jag gjort ett par gånger tidigare), men däremot åt jag sushi för första gången någonsin. Karin övertygade mig om att vi skulle köpa det, för att sedan när hon fått ett ja förklara att "man gillar det inte första gången, inte andra gången heller men runt tredje gången man äter det så är det gott".

Förväntningarna från min sida var därmed inte speciellt höga men det var trots allt inte så tokigt. Inte jättegott eller speciellt mättande, men ändå ganska okej och något som slank ner i alla fall. Om det blir en andra och en tredje gång återstår dock att se...

Nu är vi i Gävle efter att igår ha bänkat oss på tåget från Helsingborg och begett oss norrut. Kyla och snö mötte oss, men idag känns det riktigt mysigt att ha suttit och ätit frukost med snön fallande utanför fönstret. Egentligen är det alldeles för tidigt med snö för min smak, men så länge man bara gör ett gästspel i ett snöigt landskap känns det inte så farligt.

Nu blir det en tur i Sätra och ikväll väntar Milan-Fiorentina i sällskap med min Milanbroder Marcos. Ska bli riktigt kul och det känns oerhört kul att vara tillbaka i stan :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0