Raggmunksrevansch

Så var äntligen min raggmunkslagar-heder återupprättad igen. Torsdagens lagande gick prickfritt, sambon var mycket nöjd och även enligt mig själv blev det hela lyckat då de faktiskt både smakade och såg riktigt bra ut.´

Ni bloggläsare kanske minns hur det gick tidigt i våras, senaste gången som det begav sig, när jag skulle laga raggmunkar åt mig och
Karin som vid tillfället var stressad, tentapluggade och dessutom började känns sig utsvulten. Minns ni inte fräschar jag upp minnet med att återigen länka till den här videon:

http://www.youtube.com/watch?v=XlXUVjgMshU

Ungefär så var stämningen i vår lägenhet, med mig som den utsatte och min älskling som minde nöjd och glad.
“Smekmånaden är över, prestera, prestera!” passade bra in då en alltför tunn raggmunksmet simmade runt i stekpannan och vägrade bli till just raggmunkar…

Efter att jag hade återhämtat mig från det misslyckandet har de där raggmunkarna gäckat mig. Många nätter har undertecknad legat sömnlös, funderat, grubblat och tänkt på hur statusen som “bra sambo” återigen skulle kunna uppnås. Med skräckblandad förtjusning har jag också sett fram emot chansen till revansch och i torsdags var det alltså dags. Så nu kan jag återigen sova gott om nätterna :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0