Iskyla

Kalla, isiga vindar blåser här i Gävle men vistelsen har trots en del snö och kyla varit perfekt hittills. Trots att vi bara har varit här i några dagar tycker jag att mycket har hunnits med av det som jag hade hoppats kunna checka av.

* Milan-Fiorentina har setts på O'learys med Marcos

* Jag har hunnit träffa Noa ett par gånger, Nicko, Ädel och Thyberg har (helt oplanerat men inte desto mindre trevligt) varit mitt sällskap över några öl i lördags kväll

* Brevbärar-Pettersson fick agera sällskap när det var dags för fika och en massa fotbollssnack under söndagseftermiddagen

* måndagskvällen spenderades i Andersbergshallen med träning iförd IK Sätras träningsdress igen vilket innebar ett mycket trevligt och roligt gästspel i min gamla klubb

* idag har jag passat på att göra ett besök på min VFU-skola, John Bauer-gymnasiet, där min förra handledare Perra och co tog emot med öppna armar

Så allting har varit lyckat hittills som sagt och förhoppningsvis fortsätter Gävletiden på samma inslagna väg nu under kvällen då det är dags för Auxerre-Milan hemma hos lärar-Widgren. Sedan blir det en lugn onsdag innan bussen går söderut på torsdag morgon.

På vägen hemåt kommer jag utan tvekan att tänka tillbaka och konstatera att den här staden är saknad av mig, trots att det inte är fel att bo nere i Helsingborg heller.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0