Fotboll och julstämning

Det är en trevlig helg det här, utan tvekan. Fotbollsspelande, fotbollstittande i bra sällskap och nu en söndag med julskyltning, adventsfika på stan och mys med sambon.

Helgen inleddes igår med spel i inomhusturneringen Helsingsborgsmästerskapet. Egentligen skulle jag inte ha spelat eftersom jag inte har tränat inomhus, utan varit i Småland och Gävle de senaste helgerna. Men ett par återbud gav mig en plats. Gruppspel i HM stod på schemat och vi skulle egentligen ha spelat två matcher, men när Ramlösa FF drog sig ur i sista stund var vi redan vidare. Därmed blev det tråkigt nog, får man ändå säga, bara en ynka match i gruppen. Den förlorade vi, trots spel- och chansövertag, oturligt med 1-2 mot division 5-laget Fortuna FF och gick därmed miste om chansen att vinna gruppen. Tack vare wo-segern mot Ramlösa är vi dock vidare till slutspelet den 18:e december.


Efter fotbollen hände inte mycket förrän framåt kvällen då jag och ett par lagkamrater till bänkade oss hemma hos vårt norrländska nytillskott Robin Olander och hans sambo. Onyttigheter i form av godis, chips, öl och lite fotbollstittande väntade där. En poäng för Milan var inte riktigt vad jag hade hoppats, fast å andra sidan är Sampdoria borta ingen lätt match så missnöjd är samtidigt svårt att vara.


Nu, så här vid första advent, är det dags att få till lite julstämning här. Karin gjorde sitt bästa igår och pyntade riktigt fint medan jag var hos Robin och idag tänkte vi gå ner på julskyltningen i eftermiddag. Dessutom väntar förstås jag på att få öppna första luckan i chokladkalendern ;) 

Det känns som att veckorna kommer att gå fort nu innan det är dags att åka hem för jullov. Mamma och en kompis till henne besöker oss nästa helg, det är ytterligare lite fotboll på menyn, min b-uppsats ska ta form och sedan lär det helt plötsligt vara jul. 


  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0