Tydligt budskap

Det är märkligt att disken alltid står där och väntar, väntar och väntar lite till när det är min tur att diska. Alltid blir den stående, timmarna går och den bara finns där i stället för att vara lite samarbetsvillig och försvinna.

Så är även fallet den här gången. Diskhelvetet är kvar, klockan är för mycket för att jag ska orka ta tag i det och lösningen blir då att skjuta upp det till imorgon. Vilket innebär mer disk.

Jag tror förresten att det är dags att bli lite effektivare när det gäller diskhanteringen. Åtminstone tyder nu alla tecken på att min kära sambo har börjat tröttna på att höra de vanliga ursäkterna och löftena om att jag tar disken sen. Det är i alla fall så jag tolkar vår konversation igår, då undertecknad hade lovat ett antal gånger att styra upp i köket och Karin "råkade" säga fel mitt i en mening när hon höll på och berättade om sin skoluppgift:

"Vi ska diska...diskutera artiklarna"

Budskapet börjar bli tydligt va?



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0