Torsdagsglädje

Jag har påpekat det tusen gånger och gör det igen: det är läskigt vad snabbt tiden går. Det är redan fredag imorgon, en vecka sedan mamma kom på besök och ytterligare en vecka närmare uppsatsventilering. Som det ser ut i dagsläget blir jag inte klar i tid, skyller på lite olika faktorer, men någon gång ska den väl kunna läggas fram i alla fall.


Sista schemalagda skoldagen för terminen för min del är den tionde juni. Vad som sedan sker är i dagsläget oklart. Från början skulle jag hem och jobba på Ölandsbladet som vanligt om somrarna, men när mina gamla kollegors semester senarelades och jag inte skulle kunna ta hela vikariatet, på grund av skolan som börjar i slutet av augusti, så såg det ut som att undertecknad skulle bli arbetslös i sommar. Något som inte alls kändes så uppmuntrande vid närmare eftertanke. 

Men nu kan det ha öppnat sig en möjlighet att trots allt spendera en del av sommaren på ÖB-redaktionen. Det är långt ifrån klart, men har jag tur blir det mer än frilansande i alla fall. Hoppas går alltid!


Beroende på hur det blir med jobb bestäms också förutsättningarna för mitt fotbollsspelande. Blir det många veckor hemma i sommar, om det blir till att jobba, hoppas jag kunna gå på lån till NIK och spela ett antal matcher med b-laget där. Har gått att lösa smidigt förut och bör göra det igen om det blir aktuellt.

Än så länge är jag dock förstås kvar och krigar på här i den vackra, men inte så framgångsrika hittills, HF Olympiadressen. Imorgon är det match igen då vi gästar Hedens IP och möter Ramlösa FF. En vinst är egentligen ett måste nu och som många gånger förr känns förutsättningarna helt okej. Nu gäller det bara att omvandla dem till poäng också.

Träningen ikväll var lugn med tanke på morgondagens match och det var en ren njutning att dra på sig det nya, även det snyggt förövrigt, träningsstället och ge sig ut på Filborna i försommarvärmen. En strålande fin kväll faktiskt och inte blev det sämre av att undertecknad tilldelades en högerbacksplats i startelvan inför matchen imorgon.


Än bättre blev det faktiskt när jag kom hem och möttes av en lapp på köksbordet: "Är hemma om en stund älskling. Det finns paj i kylen". Nybakad äppelpaj efter en träning i härligt väder med ett skönt besked i bagaget: sämre stunder än så kan man ha :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0