Ögonblick av njutning

Hur filosofiskt, kulturellt och livsnjutande är det inte att sitta här på söndagskvällen, när söndagen snart ska gå över i måndag, med ett glas vin i handen och bara njuta av tillvaron? Mycket bättre än så här kan förutsättningarna för ett blogginlägg knappast bli och bättre avslutning på en strålande helg går heller inte att få.

Den här helgen har nämligen varit riktigt, riktigt trevlig och bra. Dels för att saker som jag har företagit mig har blivit lyckade och dels för att stora delar av veckoslutet har spenderats med min kära sambo Karin.

Fredagskvällen bjöd på köpmat, filmtittande och en allmänt skön slöarstämning hos Nilsson/Alfredsson. Särskilt mycket mer varken orkade vi eller brydde oss om att styra med utan lät helgen starta på lugnast tänkbara sätt.

Lördagen innebar sedan match för min del. Efter sju sorger, åtta bedrövelser och en växande känsla av frustration och vemod vann vi äntligen. Så underbart skönt! Det var en av de bästa segrar som undertecknad har upplevt och glädjen var enorm i laget efter 3-2-segern, som dessutom togs tack vare en riktigt bra insats såväl spel- som inställningsmässigt, mot det grekinspirerade laget IF Alexander den Store. Inte så tokigt, särskilt med tanke på att de hade två raka vinster och fyra raka utan förlust. För egen del gick det också tämligen fint och jag spelade upp mig efter hand efter en ganska slitsam inledning. 90 minuter som högerback, godkänd insats och seger - synd att klaga då.

Resten av lördagseftermiddagen och kvällen var ett enda lyckorus för en segerrusig bloggare. Sambon var nog också nöjd över att ha en glad pojkvän och tillsammans slängde vi ihop en, utan överdrift, läskigt god kycklingsallad. Därefter åkte vinet fram och det blev god mat, vindrickande, chips och schlager för hela slanten då vi fastnade framför Eurovision på tv. Och efter detta kunde man inte annat än somna gott som ett litet lyckligt barn när klockan närmade sig tvåsnåret.

Idag har vi varit en sväng till Väla, ett rejält tilltaget shoppingcenter utanför Helsingborg. Som den taktiker jag är lät jag förstås Karin gå själv första dryga timmen och slapp på så vis tråkas ihjäl i damaffärerna. I stället passade undertecknad på att inhandla några (i mitt tycke) tjusiga tröjor innan sambon var klar med sitt och IKEA väntade. Väl där inhandlade vi lite småsaker till lägenheten och det känns som att det kommer bli helt perfekt här när vi är klara och har installerat oss helt.

Det var denna helgen det - en som sagt oerhört positiv sådan.
Nu väntar de sista dropparna vin på att drickas upp och sedan tänker jag återigen somna som det lilla gossebarn jag innerst inne fortfarande är.

Imorgon kommer bilder på vår lille vove och en uppdatering av fotbollsbloggen. Håll till godo.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0