Man kan inte få allt - men nästan

Givetvis skulle Milan tappa poäng (1-1) hemma mot Lazio som avslutning på helgen och därmed ytterligare en gång missa en gratischans att haka på Inter i titelracet. Riktigt tröttsamt och oerhört frustrerande, men man kan väl inte få allt.

Det är nämligen ändå svårt för mig att klaga efter en helg som denna. I alla fall vore det oförskämt att vara missnöjd när så mycket har varit så pass bra.


Fredagskvällen innebar internmatch i fotbollen, två Olympia-lag mot varandra i 90 minuters testmatch, och trots att mitt lag förlorade den så gick det helt okej. Därefter blev det ett kort besök hos Wessberg och hans sambo innan jag begav mig hemåt. Glädjande nog fick jag sällskap av min kära sambo redan runt halv ett då hon valde att inte haka på klasskompisarna ut efter förfesten.


Lördagen spenderade sedan Karin och jag tillsammans rakt igenom. Stan ett antal timmar blev det och en del tittande på saker som kan passa i vår nya lägenhet, fika/lunch på vårt blivande stamställe Ebbas (mycket trevligt café av gammalt snitt här i Helsingborg) och därefter matlagning och film på hemmaplan.


Idag har det sedan varit träningsmatch för min del. En riktigt bra andra halvlek av oss gav en skön seger för vårt självförtroende. 0-1 vändes till 4-2 mot Kullavägens BK och trots att de ställde ett ungt och b-betonat lag på benen kändes segern viktig för självförtroendet hos oss. För egen del fortsatte det att gå bra måste jag nog säga. Ett par Flamini-inspirerade tacklingar satt fint, en blev mindre lyckad och ledde till första varningen i Olympiatröjan men över lag flöt det på som det skulle. Fick beröm efteråt för att jag nu vågar ta mer offensiva initiativ i min högerbacksroll och defensivt tycker jag att det kändes stabilt.


Nu ska jag inte mala på mer om fotbollen för den här gången. Däremot blir det en rejäl uppdatering av fotbollsbloggen imorgon och som alltid kommer den förstås att länkas härifrån.

Den här helgen ska det sättas punkt för här och nu.


. . . . . . .


- Ingen Piff utan Puff
- Och ingen Puff utan Piff

:) <3



Kommentarer
Postat av: Skägget

Tsöö, nej allt kan man inte få :)

2010-03-30 @ 06:33:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0