Live från Ljungbyhed (ett av samhällena som Gud glömde?)

Upp vid halv sex i morse, iväg till Ljungbyhed för att ha en ynka lektion och sedan bänka sig här på arbetsrummet för att planera lite. Så har min dag sett ut hittills. Min handledare är sjuk så jag har själv fått ha hand om ett gäng ettor idag, dock utan att ha speciellt mycket att göra. Lite läsande ur en bok om asatron typ och lite diskussion kring dess innehåll är vad som har stått på schemat.

Nu är det skönt att sitta här, se solen titta fram lite smått utanför och bara kunna ägna resten av dagen åt att planera och röja undan annat som behöver göras.

. . . . . .

Tänker mig att gå hem strax efter tolv härifrån, ta tio i ett-tåget från Klippan och därmed vara i Helsingborg runt kvart över ett. Därmed blir det en lång, härlig ledig eftermiddag (om än med en del småsaker att styra med) på hemmaplan. Ingen träning ikväll heller och det känns faktiskt skönt att vara helt fri från förpliktelser under eftermiddagen/kvällen.

. . . . . .

Det är ett rätt trivsamt arbetsrum det här, men kallt.
Riktigt kallt.
Det hänger en Örebro SK-vimpel på väggen också.
Funderar på att byta ut den mot en MFF-halsduk innan min handledare är tillbaka.

. . . . . .

Idag firar jag och Karin 16 underbara månader. Nu har vi stått ut i en dryg månad som sambos också :)

Vi ska dessutom bli fler. Ja, inte i form av barn då men tillökning av familjen blir det då min kära sambo sedan länge varit inne på att skaffa hund och nu verkligen gjort något konkret av planerna. Hon meddelade nyss att hon har tingat en liten Samojedvalp som vi förmodligen ska hämta runt påsk.

Det blir säkerligen mysigt, men frågan är hur mycket uppmärksamhet som jag får framöver... :)

. . . . . .

Du är min himmel älskling.
Lite mulen ibland men alltid någon att se upp till <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0