Helgsummering

Det känns lite halvdant att helgen snart är över redan och att det är måndag imorgon igen. Men samtidigt har det här varit en mycket bra helg så man ska knappast inte klaga. Trevlig, rolig och produktiv skulle undertecknad nog vilja sammanfatta den med.

Emil Jensen-konserten i fredags var som sagt suverän och den sparkade igång en helg som sedan bara har rullat på. Igår åkte vi ut till Väla, en del i utkanten av stan med ett stort shoppingcenter och IKEA, och spenderade hela eftermiddagen från tolvsnåret fram till halv sex där ute. Ett par löparskor och ett par vårskor inhandlades av mig och Karin köpte lite småsaker innan vi tog en lång runda på IKEA. Flytten till vår nya lägenhet närmar sig och planeringen är igång. 

Efter Väla-besöket tog vi det lugnt här hemma, käkade tacos och tittade på Melodifestivalen. Eller Karin gjorde medan jag streamade Milans bortamatch mot Roma. Mer om den liksom mer om vår egen match idag dyker upp i mina olika bloggar lite senare ikväll.

Hann se en del av schlagern med och det var riktigt synd att mina stora favoriter Orsa Spelmän åkte ut, så dominanta som de var :)

Idag har vi städat och fixat här, Karin har tränat och jag har som sagt spelat match. 1-1 mot Makedoniska i DM-gruppspelets första match var inte helt okej då vi borde ha vunnit med tanke på vårt stora chansövertag, men med den egna insatsen är jag ändå nöjd då det gick godkänt utan tvivel för mig som högerback.

Dagens bästa var nog annars att se min kära sambo gå runt här med dammsugaren och göra klart städningen medan jag lutade mig tillbaka i soffan och njöt av lunchen. Passade på att vara riktigt jobbig mot henne men påpekade hur snygg hon var när hon städade ;)

Nu blir det mat, samtal hem, lite tv-tittande och planering inför morgondagens VFU-dag innan helgen övergår i "arbetsvecka" igen. På återseende!


. . . . . .


Kan man säga det för ofta? Jag har världens bästa sambo! :)





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0